20130408

Rotting


Jag tror att jag har drabbats av rottingfeber. Har precis varit på husvisning i trakten där jag bor och inom mig bubblar en hel fantasivärld upp. Då jag går ner för trappan för att lämna huset så har jag redan hunnit flytta in, måla om, möblera om och t.o.m. anat känslan av att gå upp på natten för att kissa. Så när maken säger att vi kan slå ner en vägg för att skapa ett stort TV-rum så skakas jag om av att han precis har raserat hela mitt bibliotek. Ja, så är det att vara två. Två viljor som ska hitta en gemensam plattform att stå på, där bådas visioner och drömmar ska få plats. Nu kanske det inte blir just detta hus, även om jag är väldigt förtjust i det. Men att drömma är ju gratis!
Har sammanställt ett litet collage av rottingmöbler. Tänk att sitta i någon av dessa en sen kväll i juni tillsammans med vännerna och ett glas rosè i Bersån.




 
 
 
1. Sittgrupp på butiken Var Dags Rum, JACOBSEN 2. Fåtölj, IKEA, ÄLMSTA 3. Rottingfåtölj, IKEA, STORSELE 4. Rottingfåtölj, Åhléns 5. Rottingfåtölj, IKEA, HOLMSEL