20111130

Möbelrenovering

Renovering av gamla möbler är en passion jag har. Att "fynda" på loppis är en underbar känsla. Maken är inte lika förtjust i mina gamla dammiga möbler och när jag drar iväg på loppisrunda med kära svärmor så är standardfrasen: "Kom nu inte hem med något litet skåp". Men sån är jag och jag gillar mina grejer. Men nu är det som sagt dags att ta tag i dessa vackra stilleben. När jag inser att jag har tre STORA förråd fyllda med möbler så skäms jag lite. I dagarna har jag sålt en hel del möbler på blocket så mitt samvete har lättat något.

Lika roligt som det är när de kommer i min ägo, lika skönt är det när de försvinner.

Min väninna Å har kommit över med ett gammalt skrivbord så nu har jag sällskap i källarlokalen.

Ett tapetserat skåp skrapas av och tvättas innan målning.

1 kommentar:

  1. Dad y/Bildmakarendecember 04, 2011

    Nu undrar jag bara, när kopplar du av? Eller är detta avkoppling från kontorsjobbet?

    SvaraRadera

Varmt välkommen att skriva ett par rader!