20111129

Min broders hus


Då min käre bror var över i helgen så pratade vi om hur han skulle vilja att hans hem skulle vara och kännas. Idag är det rätt så spartanskt inrett och mysfaktorn kanske inte är på topp, trots tre ljuslyktor på bordet! Men potentialen finns.Vi satt och spånade oss fram till en färgskala som kommer att gå i brungrått. Det blir väldigt sobert och stilrent. Adderar med kuddar som är lik plommon i kulören för att få in lite värme.
Han vill absolut inte ha något plotter som han så fint kallar det. En annan säger vackra inredningsdetaljer.
Då rummet är stort så kommer jag att försöka förstärka rum-i-rum känslan genom att dela in det stora vardagsrummet i olika sektioner med ett tydligt användningsområde. Jag har klippt ihop en liten moodboard för att få en "känsla" av hur vi tänkt oss. Tunga gardiner i kraftigt tyg med ringöljetter. En del lite kraftiga möbler i rak modell men också möbler med rundad form för att skapa en rörelse i rummet. Ska bli superkul att få ta sig an detta uppdrag! Väggar ska målas och kuddar ska sys, en och annan möbel ska bytas ut och fixas till. Det ser jag framemot denna mörka vinterdag då snön vägrar infinna sig.

Vad ser du framemot?


På kollaget så kommer det mesta från IKEA samt vinhylla från Pottery Barn

 


Dessa bilder nedan är från butiken Slettvoll



1 kommentar:

  1. Du är så bäst Nina. Alltid full av goda ideer. Duktig fotograf också.

    Kramis
    Dad y

    SvaraRadera

Varmt välkommen att skriva ett par rader!