20111116

Drömmen om Gignac

I Gignac stad är alla hus gamla. 

Vackert spröjsade fönster och högt i tak.
Det är trångt mellan husen och fullkomligt magiskt att strosa runt och fotografera.
Jag har haft förmånen att besöka denna vackra stad i Frankrike då min väninna har boende där.
En lägenhet på två rum och kök, fördelat på fyra våningar.
Om jag minns rätt så är det 42 trappsteg i sten från terassen ner till badrummet på nedersta våningen.

Vackra, flitigt använda stengolv.
Diskho i porslin. Fönsterluckor i trä.
En dröm för mig som gillar arkitektur och har en fallenhet för gammalt.


Här är gatan utanför lägenheten
Våningsplan no. 3
Ett vackert fönster
På promenadavstånd ligger detta pampiga kloster
Vinrankorna, de fanns överallt

2 kommentarer:

  1. Å så fina bilder, förstår att du älskar att vara där! Jag vill se meeeer av dina fina bilder, på hunden, lägenheten, naturen etc etc... Och förresten så blev jag så inspirerad av din blogg så jag nästan tänker damma av min egen, vi får se!

    SvaraRadera
  2. Såååfina bilder, som alltid. Du är så pricksäker i ditt bildspråk. När jag tittar på sista bilden av vinstockarna vet jag att i dessa finns bilder av former framför allt. Gamla och knotiga överlever de en tuff beskärning.

    SvaraRadera

Varmt välkommen att skriva ett par rader!