20111215

På tapeten


Efter helgens tur till Skåne så kom jag hem med en massa inspiration och skaparlust.
Vi tog tåget över till Köpenhamn och det slutade med en helt ny väska fullproppad med saker att använda till pyssel. I många butiker hade de slagit in askar, lådor, möbler, tidskriftsamlare och julpynt i TAPET och det var helt underbart snyggt!
Så här hemma har det tapetserats och målats. Mammas gamla syskrin fick falla offer för min första tapetsering. Ska lacka den imorgon, lägger upp bilder vid annat tillfälle. I helgen ska julkorten färdigställas och skickas ut. Möbler i källarförrådet ska målas och efter den nyvunna inspirationen så kommer nog ett skåp i badrummet att målas i en blek turkos färg.

Vad ska ni göra i helgen?
"Normala människor" kanske ägnar sin tid åt julplanering och matlagning.


Tapeten nedan heter Daisy



2 kommentarer:

  1. Dad y/Bildmakarendecember 16, 2011

    Snygg tapet med snyggt namn. Jag har en kärlek som också heter Daisy. En gammal dam, nja ett år äldre än jag. Mullrar behagligt när hon tar mig till skyn.

    Jag beundrar dig och din inspiration.
    Kramar
    Dad y

    SvaraRadera
  2. Ja visst var det härligt med ny inspiration, men vännen, det är inspirerande att bara vara med DIG, du ger mig massor av energi och ny skaparlust. Kram Anna

    SvaraRadera

Varmt välkommen att skriva ett par rader!